Viskikoulu 7.6.2016

07.06.2016

Viskikoulu 7.6.2016

Yhdistys järjestää viskikoulun ti 7.6.2016 klo 18:30 Antin Konditoriassa.

Viskikoulun vetää Wisky Brand Ambassador Jarkko Nikkanen.

Yli kymmenen vuotta sitten kolmikymppinen helsinkiläismies veivasi pastakonetta kaverin luona Punavuoressa, kun illan isäntä tarjosi viskipaukun. Nikkanen nautti viskin, minkä jälkeen kaveri kysyi, maistuisiko eräs toinenkin viski. Tässä kohdassa Nikkasen elämän suunta kääntyi.Toinen viski maistui aivan erilaiselta kuin ensimmäinen. Mies vertaili pullojen etikettejä ja hämmästyi: juomat olivat samanikäisiä, niissä oli tismalleen samat raaka-aineet ja ne tulivat samalta alueelta Skotlannista.

Aiemmin hän ansaitsi elantonsa pääasiassa graafisena suunnittelijana, nyt merkittävä osa tuloista tulee viskeistä. Hän kiertää pitämässä maistelutilaisuuksia ympäri Suomea maahantuoja Edrington Finlandin edustajana, parhaimmillaan viisi istuntoa viikossa.

Jarkkon vetämä maistelutilaisuus on lähes stand-up tapahtumaan rinnastettava tapahtuma. Ja tietämystä viskeistä riittää, sillä mies on julkaissut useita kirjallisia teoksia viskiin liittyen, viimeisimpänä "Suuri Viskikirja".

Vähimmäismäärä viskikouluun on 14 henkilöä ja enimmillään 35 henkilöä.

Viskikoulun hinta 55€/hlö. Sisältää 5 erinomaista ja erilaista viskiä.

Tapahtumaan ilmoittautumiset sihtteri Pia Oksalle 30.5. mennessä. pia.oksa@forssanlehti.fi